mandag den 7. juni 2010

Guide til at bruge din siddende tid som aktiv træning - 1

Guide til at bruge din siddende tid som aktiv træning - 1

Enhver der har fået ondt i muskler, knogler eller led som følge af vedvarende belastning er blevet advaret.
Alle har fået et signal, en træthed, en uro, en udefinerbar utilpashed, men har overhørt det, og har ignoreret signalet og arbejdet videre.
Signalet betyder, at du skal ændre stilling, variere, slappe af, strække eller træne.
Ignorerer vi signalet bliver resultatet overbelastning, forbigående eller kronisk smerter i bevægeapparatet.

Vi bombarderes samtidig med information om, at vi skal træne, motionere for at undgå gener og for at forebygge livsstilssygdomme.
Mit budskab er, smid den dårlige samvittighed væk, vær realistisk i forhold til hvad du kan overkomme, brug alle dagens aktive gøremål til træning, brug opmærksomhed på at ændre dine vaner fra passivt slidende til aktivt trænende.

Jeg træner, når det er nødvendigt, men helst ikke, fordi jeg synes det er kedeligt.
Jeg laver målrettet træning hvis jeg vil ændre balancen mellem muskelgrupperne eller udvikle nogle muskler frem for andre med et særligt formål, for mit vedkommende et golfslag.
Så går jeg i træningscentret indtil jeg har opnået den ønskede effekt, ellers ikke.
Er min kondition for ringe laver jeg målrettet konditræning ellers ikke.

For mig giver det mening at flytte det kløvede brænde ind i brændeskuret og grave køkkenhaven igennem, eller gå 9 huller på golfbanen eller power-walke med hunden frem for at løfte vægte.

Jeg bygger derimod træning ind i alt hvad jeg foretager mig, om jeg sidder på kontoret foran pc en til rengøring, madlavning og havearbejde eller gå med hunden.

Du er velkommen til at følge med i hvordan det gøres, her på min blog, eller besøg min hjemmeside www.ergovision.dk

- Læs mere om hvordan den siddende stilling kan bruges aktivt

Ingen kommentarer:

Send en kommentar